Een halfjaar op reis, WAT NEEM IK MEE?

Als je in de zomer lekker 14 dagen met het vliegtuig naar Ibiza, Turkije of Zuid Frankrijk gaat, is het al lastig: Wat mag er mee? Mag het blauwe jurkje dat zo mooi staat bij je zongebruinde huid mee in de koffer, of ga je toch voor een comfortabele jumpsuit? De minideodorantjes, shampootjes en zonnebrandverpakkingkjes vliegen je om de oren en ‘help, kan ik echt maar 3 paar schoenen meenemen?’ Voor mij is dit erg herkenbaar. Al vele malen heb ik de hulp ingeroepen van medevakantiegangers.. ‘Kun je misschien even op mijn koffer gaan zitten? Misschien krijg ik hem dan wel dicht’. Ook komt het rode stickertje met ‘heavy’ op de luchthaven mij niet onbekend voor.

Net nu ik er na deze zomer beter in dacht te worden, komt er een nieuwe challenge voor mij. En wel een upper-advanced-suitcase-packing-challenge. Want wat neem je mee als je een halfjaar naar het buitenland vertrekt? Zijn die 5 t- shirtjes, 3 korte broeken en 2 zomerjurkjes dan wel voldoende? En moeten er nog speciale dingen mee? Deze vragen zijn voor mij nu aan de orde van de dag.

Om het een beetje te structureren heb ik een inpaklijst gemaakt. En  ik dacht dat het een goed idee zou zijn om deze hier te delen, zodat mijn opvolgers en lotgenoten er nog wat aan kunnen hebben. Bij deze mijn inpaklijst voor een halfjaar Kaohsiung, Taiwan:

Inpaklijst Taiwan

Dikgedrukt is handbagage Schuingedrukt ligt nog niet klaar

Kleding

  • 1x lange broek
  • 1x warme trui
  • 4x korte broek
  • 3x zomerjurkje
  • 1x lange jurk
  • 6x shirt korte mouwen
  • 1x hemdje
  • 1x slaapkleding

Ondergoed

  • 3x bh
  • 12x onderbroek
  • 1x wit hemdje
  • 1x zwart hemdje
  • 4x sokken

 

Sportkleding

    • 1x sportbh
    • 1x sporthemdje
  • 1x sportshirtje
  • 2x sportshortje
  • 1x capri

 

Schoenen

  • Nike’s
  • Birkenstocks
  • Sandaaltjes
  • Badslippers
  • Hakken?

 

Toiletartikelen

  •  deo
  • shampoo
  • zonnebrand
  • desinfectie
  • deet
  • labello
  • bodylotion
  • tampons
  • oordoppen
  • haarelastieken
  • haarclipjes
  • vitamine B
  • foundation
  • blush
  • mascara
  • tandpasta
  • tandenborstel
  • nagelschaartje/vijl
  • pincet
  • haarborstel
  • blondspray
  • aftersun
  • fohn?
  • Papieren zakdoekjes

 

  •  

Medisch

  • malariatabletten
  • anticonceptiepil
  • paracetamol
  • hoesttabletten
  • azaron
  • pleisters&blarenpleisters
  • onstekingsremmende zalf
  • betadine/sterilon
  • klamboe

 

Algemeen

  • waterfles
  • stekker
  • oplader iPhone/iPad/laptop
  • reisdagboek
  • oogmasker

 

    • oploskoffie
    • bouillon
    • crackers
    • zonnebril
    • Chinese boeken
  • Koptelefoon/oortjes
  • etui
  • internetbankieren hulpmiddelen sns
  • puzzelboekje
  • cadeautje Vicky&Jasper

 

belangrijk

  • pinpassen/creditcard
  • rijbewijs/internationaal rijbewijs
  • paspoort
  • cashgeld
  • welcome pakket NSYSU

 

aan in vliegtuig

  • Zwarte harembroek
  • Zwart hemdje
  • Wollen truitje met bloemen
  • Sandaaltjes/hakken

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

2 gedachtes over “Een halfjaar op reis, WAT NEEM IK MEE?

  1. Uhm, misschien een slecht idee maar, scheermesjes of iets dergelijks?! (of is dat een heel raar voorstel? Idk) Veel succes! Handig lijstje trouwens! xoxo

Plaats een reactie