Challengeweek

Iedereen heeft er wel een tegenwoordig,  een smartphone. Nadat mijn Blackberry het leven niet meer zag zitten, ging ik voor een goedkope, voor zover je 150 euro goedkoop kunt noemen, LG. Deze hield het echter nog geen halfjaar vol en na zijn dood begon ik dingen te denken als: ‘Misschien is een dure telefoon wel echt beter’ en ‘Misschien moet ik een iPhone kopen’. Na een periode vol twijfelachtigheid ging ik er maar voor: een gloednieuwe iPhone (wel een 4S, zodat het geen complete financiële zelfmoord was). Vanaf de dag dat de bezorger op mijn stoepje stond waren we dikke vrienden, onafscheidelijk zou je kunnen zeggen. Hij had het ook goed voor elkaar, was gehuld in een hoesje van Guess en had qua aandacht niets te klagen.

Echter, het noodlot sloeg vorige week toe. Mijn vergrendelknopje had het begeven. Eerst dacht ik ‘Whatever, komt wel goed’. Maar het kwam niet goed.. En het kon zo ook niet blijven want ik realiseerde me dat als hij eenmaal uit was, ik hem niet meer aan zou kunnen krijgen. Vanaf dat moment was ik obsessief bezig met zorgen dat de batterij voldoende opgeladen was (in de tentamenweek ook nog, kan er nog wel bij hoor).

Gelukkig had ik nog garantie.

Inmiddels heeft UPS mijn apparaatje opgehaald en belooft hem naar de Apple experts te brengen. En nu begint wat ik de ‘moeilijke fase’ noem, overleven totdat hij weer veilig aan mijn hand zit vastgeplakt. Het positieve deel in mij heeft iets leuks bedacht; we maken er een challenge van. De 30 day abs challenge, squat challenge en misschien ook de napping challenge (mijn favoriet) zul je misschien wel eens gezien hebben. Deze versie noem ik de ‘7 days without my dearest iPhone challenge’. Of ik het vol ga houden? Ik ben nogal beperkt in mijn keuze vrijheid. Wat ik wel erg waardeer? Dat ik, in tegenstelling tot de challenges die 30 dagen duren, van Apple een mailtje kreeg dat ik mijn telefoontje binnen 7 dagen weer in mijn armen mag sluiten. Image

3 gedachtes over “Challengeweek

Plaats een reactie